Mnoho manažerů s autoritářskými sklony se mylně domnívá, že efektivity práce u jejich podřízených lze dosáhnout skrz mikro-management a skrz co nejpřesnější a nejpodrobnější instrukce zadávené jednotlivým pracovníkům. Tento systém ale nebere v úvahu specifika jednotlivých zaměstnanců ani jejich motivaci dělat práci „sami za sebe“, a proto nefunguje. Nástrojem k vyšší efektivitě práce nejsou přesnější instrukce a pravidla, ale naopak rozšířené pravomoci řadových zaměstnanců.
Možnost proaktivně řešit své potřeby
Podle Training Zone jsou širší pravomoci svěřené zaměstnancům způsob, jak zajistit, že tito zaměstnanci budou schopni následně proaktivně řešit své potřeby a požadavky, aniž by byli svazováni tím, co jim diktuje jejich manažer. Problém je totiž v tom, že žádný člověk se stoprocentně neubrání subjektivnímu zkreslení vnímání dané situace. Každý manažer tak dává svým podřízeným instrukce, které odpovídají tomu, jak oni sami vnímají danou situaci, a nenechávají prostor podřízeným k tomu, aby situaci vyřešili pomocí nástrojů, které jsou jim blízké a které odpovídají jejich přístupu a osobnosti. Tím, že jsou zaměstnancům rozšířené pravomoci, o těchto věcech mohou rozhodovat sami a najít tak ideální řešení.